Zanim złożysz wniosek w urzędzie musisz przygotować szereg dokumentów.
1. Przygotuj projekt wstępnego podziału zabytku w formie mapy z proponowanym podziałem zabytku
2. Ustal, kto może podpisać wniosek i jaki dokument przedstawić urzędowi, żeby potwierdzić tytuł prawny do korzystania z zabytku
Własność | Kto podpisuje wniosek | Dokument potwierdzający tytuł prawny |
własność prywatna | właściciel/ właściciele (wszyscy) | numer księgi wieczystej (jeśli jest prowadzona elektronicznie) lub aktualny odpis |
mała wspólnota mieszkaniowa |
wszyscy członkowie | numer księgi wieczystej (jeśli jest prowadzona elektronicznie) lub aktualny odpis |
duża wspólnota mieszkaniowa | uchwała wspólnoty | numer księgi wieczystej (jeśli jest prowadzona elektronicznie) lub aktualny odpis |
jednostka administracyjna | kierownik jednostki | dokument powołania na stanowisko |
podmiot prowadzący działalność gospodarczą | osoby uprawnione | numer KRS, REGON, NIP |
dzierżawca/najemca | podpis dzierżawcy/najemcy | umowa najmu/dzierżawy |
parafia | proboszcz | akt mianowania |
3. Wykonaj opłatę skarbową
Opłata za wydanie pozwoleniu wynosi 82 zł. Jeśli Twoją sprawę załatwiać będzie pełnomocnik, należy wykonać oddzielny przelew w wysokości 17 zł.
Dla wszystkich spraw, którym zajmują się urzędnicy zarówno w siedzibie urzędu w Katowicach, jak i w delegaturach w Bielsku-Białej i Częstochowie, opłatę skarbową należy wpłacać:
- na konto Urzędu Miasta w Katowicach: 52 1020 2313 2672 0211 1111 1111
- w kasie Urzędu Miasta Katowice przy ul. Pocztowej 5
Wyjątek stanowi opłata za pełnomocnictwo (jeśli sprawa załatwiana jest przez pełnomocnika), która w przypadu wniosków składanych w delegaturze w Częstochowie, powinna być wpłacona:
- na konto Urzędu Miasta w Częstochowie: 12 1030 1986 7261 0000 0002 9020
Pamiętaj! W żadnej siedzibie Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków nie ma możliwości uiszczenia opłaty skarbowej.